tirsdag den 15. marts 2016


Jeg har også disse to billeder i min samling!
Begge er indrammede med spinkle fyrretræslister, og er meget forskellige fra hinanden og de øvrige malerier jeg kender.
Begge har lidt beskrivelser på bagsiderne, og bekræfter først og fremmest Kawamoto som maleren, men også personerne er navngivet.
På begge billeder er kvinden den samme. Men manden er jeg lidt usikker på. Han er navngivet bag på billedet, men fakstisk tror jeg godt det i virkeligheden kunne være Mitsuo selv. Der er en hvis lighed... men det er altså bare en tanke!
Øverste billede er malet i Madrid, 1955, mens det for neden er fra Napoli, uden årstal. Jeg tænker dog at det nok ligger i samme periode.

Og igen dukker der en ny signatur op!.. Noget der nærmest ligner et W.
Betydning ukendt på nuværende tidspunkt.