onsdag den 27. april 2016


Stille, men sikkert skrider mit arbejde med indsamling af oplysninger fremad.
Til tider kommer tingene dumpene udefra via henvendelser fra besøgende på bloggen, hvilket jeg er utrolig glad for.
Til andre tider, som nu, er det min egne fund fra aviser og ugeblade, der skal bære historien videre. Et langsommeligt arbejde, der giver stor glæde når der så endelig dukker et eller andet op fra dengang verden blev set i sort/hvid :)
Her til aften har jeg netop afsluttet gennemgangen af Billedbladet årgang 1959. Desværre uden noget som helst relevant fund i forhold til Kawamoto. Bestilling til yderligere en årgang er allerede sendt afsted til Statsbiblioteket, i håbet om bedre held i næste gang.

Jeg sidder stadig med mange små og store løse ender, og små bidder af en historie, som hen ad vejen skal samles til beretningen om Mitsuo Kawamotos forunderlige vej fra Japan til Danmark, og give historie og baggrund til de malerier, som har fundet vej til mange danske hjem op gennem 50'erne og 60'erne..