fredag den 19. februar 2016


For nogle dage siden poppede dette maleri af Kawamoto op på netauktionen lauritz.com.
Af ukendte årsager var min søgerobot hos netauktionen blevet fjernet, og det var kun takket være en vaks kollega, jeg blev bekendt med salget af maleriet.
Auktionshuset havde kaldt billedet "Mand ved vindue", men det tog mig kun et splitsekund at se, det helt sikkert er et selvportræt af Mitsuo Kawamoto stående ved et malerilærred! (Sammenlign blot med billedet ude til højre!).
Faktisk er det slet ikke utænkeligt, at det netop er det billede, som har været solgt på galleriet "Sammenslutningen God Dansk Kunst" i 1961 med titlen "Selvportræt". Det ligner ham rigtig meget på netop det tidspunkt....
Jeg var straks inde hos lauritz.com og fik oprettet min søgerobot igen. Og selvfølgelig fik jeg også lagt mit første bud! Efter en budrunde fordelt over et par dage, kom jeg ud som en meget tilfreds vinder her til aften.
At få netop dette billede hjem, betyder rigtig meget for mig! Et selvportæt er selvfølgelig et "must have", når man beskæftiger sig med Kawamoto.....

Se maleriet og signering i større udgave : HER