mandag den 22. februar 2016


Arbejdet med bloggen ved computeren og mobilen, er rykket fra hjemmet og ud i "felten".
Den nye arbejdsplads bliver Statsbiblioteket, som opbevarer stort set alt, hvad der er udgivet på tryk, og uden større besvær giver interesserede fri adgang til alle herlighederne, hvilket jeg har valgt at benytte mig af.
Meget kan hjemtages som almindeligt boglån, mens andre ting kun kan gennemses og læses på stedet. Det sidste er tilfældet med ugebladene, som jeg har valgt at kaste mig over i håbet om at finde billeder, atikler eller bare noget, der kan knyttes til Mitsuo Kawamoto og hans liv i 60'ernes København. I det hele taget gælder det også om at fange den stemning og de begivenheder som prægede tiden. Da jeg jo selv er fra 1961 og boede de første år i København, bliver det også en sjov rejse tilbage i min egen tid!

Idéen med at gennemse ugebladene giver meget god mening, da han allerede først i 1960 blev set sammen med den tids kendte og begik sig hjemmevant i byens sociale liv. Samtidig er hans navn også flere gange gennem årtiet, blevet sat i forbindelse med kendte steder og personer.
Det første forsøg bliver med Se og Hør, som også dengang var godt fremme med kameraet, hvor de kendte færdedes.
I dag er jeg kommet halvvejs gennem årgang '59; det år hvor han sansynligvis ankom til byen.