lørdag den 19. november 2016


Mit arbejde med at opbygge historien om Mitsuo Kawamoto; hans liv og malerier, er hele tiden tænkt som en fortløbende proces, hvis resultater opdateres her på bloggen efterhånden som jeg finder nyt, og hele tiden med det klare mål, at gøre det så ærligt som muligt, og til glæde for de mennesker, der har et eller flere af hans malerier hængende.
At udgive en bog/hæfte har jeg ikke anset for at være realistisk, da interessen vil være for lille og omkostningerne derfor for høje. Også fordi en trykt udgivelse vil blive en form for afslutning og vil stride lidt imod min ide omkring muligheden for den løbende opdatering på nettet.
Men!.... Måske kan de to ting godt supplere hinanden? Jeg sidder efterhånden med en del materiale, der vil retfærdiggøre en trykt udgivelse, og som sagtens vil kunne holde til at stå for sig selv, på trods af der sandsynligvis vil komme flere detaljer frem i dagens lys.
Tankerne omkring at udgive på tryk, er foranlediget af folk omkring mig der støtter op om ideen; især fordi der findes flere netbaserede forlag, hvor der kan udgives få eksemplarer til en rimelig pris.
Jeg overvejer ideen og vil hente inspiration i andre udgivelser om kunstnere, og se hvordan man kan gøre materialet læseværdigt og interessant.