fredag den 28. oktober 2016


Billedbladet, Se og Hør, og B.T. var alle på pletten, da den unge nygifte Bente Aars vendte hjem til Danmark efter modelkarrieren i Spanien i november 1955 med sin mand Mitsuo Kawamoto.
Disse artikler har jeg fremlagt her, men har på fornemmelsen at flere ligger gemt derude i de trykte medier fra dengang, og fortsætter derfor jagten i Statsbibliotekets endeløse arkiver.... Og guldgrubbe fristes jeg til at sige, for det er da helt uvurderligt at man som almindelig borger kvit og frit har adgang til alt hvad der er udkommet på tryk gennem tiden, og dermed kan dykke ned i historien og gå opdagelse efter det man måtte synes er interessant.
Således sad jeg i dag og "bladrede" i EkstraBladet; også fra 1955. Jeg har været gennem årgangen tidligere  i år uden at finde noget, men på baggrund af de fine fund fra de før nævnte ugeblade og avis, er det slet ikke usandsynligt, jeg er kommet til at overse en artikel i EkstraBladet, da avisen jo hører til i samme "kulørte" ende af pressen.
Men nej! Heller ikke denne gang så jeg noget relevant. Åbenbart fandt redaktionen altså ikke begivenheden værdig til kostbar spalteplads. Samme gælder ugebladet "Hjemmet", som jeg også har travet igennem.
Gravearbejdet forsættes.....