fredag den 6. maj 2016


I starten af året fik jeg på baggrund af en henvendelse via mail, mulighed for at købe dette Kawamoto maleri.
Sælgeren J.T. bor i København, og kunne fortælle hans far købte maleriet i 1964. Motivet viser en af de typiske figurer indsat i et tæt og mørkt gademiljø. Jeg tænker det kan være lidt inspireret af den gade i Madrid, hvor hans foretrukne opholdssted, Las Cuevas del Café Sesamo lå, og stadig ligger den dag i dag.
Familien havde som så mange andre gennem tiden valgt at afmontere den sorte svæveramme, og lade maleriet stå med den spinkle guldliste som eneste ramme. Og sådan modtog jeg den altså.
I lighed med et par andre malerier jeg tidligere har købt uden den originale svæveramme, valgte jeg selv at lave og montere en ny. Jeg synes ganske enkelt billedet virker nøgent og spinkelt uden.... Og som ægte Kawamoto fan synes jeg også at malerierne skal være indrammet som de oprindelig er tænkt.
Ved samme lejlighed blev billedets kiler gået efter og enkelte fornyet, således at lærredet bliver spændt op igen. Nu er det klar til at cirkulere med de andre jeg har på væggene herhjemme :)

Billedserie der viser lidt af arbejdsgangen ses : HER.